Coronavirus – Hochschulsport Winterferienprogramm abgesagt / University sports cancelled

English Version below

Um die Ausbreitung des Coronavirus einzudämmen, wird seitens der Universität empfohlen alle Veranstaltungen auch unter 100 Personen, die nicht zwingendend erforderlich sind, abzusagen. Hierzu zählt auch das Hochschulsportprogramm.

Vom 12.3.20 bis vorerst 19.4.20 findet kein Hochschulsport statt. Hierzu zählen auch die Kurse des Freien Übens wie beispielsweise die Nutzung des Fitnessstudios.

Wir bitten um Verständnis für diese Maßnahme. Sie dient der Gesundheit von uns allen.

In order to curb the spread of the coronavirus, the university recommends canceling all events that are not mandatory for 100 people. This also includes the university sports program.

There will be no university sports from 12.3.20 to 19.4.20 for the time being. This also includes free practice courses such as the use of the fitness studio.

We ask for your understanding for this measure. It serves the health of all of us.