Coronaregeln Update 1.2.22

Liebe Teilnehmerinnen und Teilnehmer,

ab dem 1.2.22 ist in der EU das Impfzertifikat der Erstimpfung nur noch 270 Tage gültig. Das heißt, alle Personen, die zweimal geimpft sind und deren Erstimpfung 270 Tage oder länger zurückliegt verlieren den 2G Status. Eine Teilnahme am Hochschulsport ist dann auch mit Test nicht mehr möglich. Wir bitten um Beachtung.
Für alle dreifach Geimpften ergeben sich unserer Kenntnis nach keine Änderungen.

Guido Köstermeyer

Dear participants,

As of 1.2.22 the vaccination certificate of the first vaccination is only valid for 270 days in the EU. This means that all persons who have been vaccinated twice and whose first vaccination was 270 days or longer ago will lose their 2G status. Participation in university sports is then no longer possible, even with a test. We ask for your attention.
As far as we know, there will be no changes for all triple vaccinated persons.

With kind regards
Guido Köstermeyer